Jak przemycić warzywa w diecie dziecka?

Dzieci nie lubią warzyw. Większość z nich kombinuje, jak tylko może, żeby nie zjeść znienawidzonej zieleniny.  Sprytny kucharz, wie jednak jak ją ukryć, tak by nie została zauważona.

Placki

Świetnym pomysłem na ukrycie warzyw jest zrobienie placków. Zewnętrznie przypominają trochę kotlet w panierce, więc dziecko często nie ma żadnych podejrzeń, co do tego z czego są zrobione. Placki z cukinii są bardzo proste w przygotowaniu. Wystarczy ją zetrzeć na tarce o małych lub średnich oczkach, a później odcisnąć z wody. Cukinię miesza się z cebulką, czosnkiem, jajkiem i mąką do uzyskania właściwej konsystencji. Powinna przypominać masę na placki ziemniaczane. Ciasto wykłada się na rozgrzaną patelnię łyżką i formuje placuszki. Usmażone na złoto można podawać z jogurtem naturalnym, sosem pomidorowym albo bez żadnego sosu. Jest bardzo mała szansa, na to by niejadek domyślił się, że w plackach z cukinii było jakiekolwiek warzywo. O ile, oczywiście nie będzie się używało na głos tej nazwy. Z całą pewnością, nie zostawi cukinii na brzegu talerza.

Przepis na placki z cukinii w wersji fit można dowolnie modyfikować. Do ciasta można dodać fetę, startą marchewkę, zieloną pietruszkę, szczypiorek. Czasami, można znaleźć przepisy, w których umieszczony jest też wędzony pstrąg. Takie placki są dobrym pomysłem na urozmaicenie diety, a przy okazji ich przygotowanie zajmuje tylko kilka minut. To proste i szybkie danie, które nie wymaga od kucharza żadnych specjalnych umiejętności.

Muffinki z warzywami

To bardziej ryzykowna opcja. Warzywne muffinki są ciekawostką, ale dziecko spodziewające się słodkości – może się zdziwić. Wytrawne muffinki można przygotować z wykorzystaniem cukinii, dyni lub marchewki. We większości przepisów znajdziemy też dodatek żółtego sera, który pod wpływem ciepła powinien się bajecznie rozpuścić i stać się ciągnący. Właśnie, ten ser ma na celu odwrócenie uwagi małego smakosza od warzyw. Tym bardziej, że większość serów jest dość słona. Cała przekąska kojarzy się bardziej z chipsami niż z warzywnym, zdrowym posiłkiem.